Students' Ability in Using Punctuation in Narrative Text at the Fourth Semester of English Education Study Program in Muhammadiyah Kotabumi University Academic Year 2021/2022
Abstract:
The researcher was interested in carrying out a research entitled; Students’ Ability in Using Punctuation in Narrative Text at the Fourth Semester of English Education Study Program in Muhammadiyah Kotabumi University Academic Year 2021/2022. The purpose of this study was to describe students’ ability in using punctuation in narrative text at the fourth semester of English Education study program in Muhammadiyah Kotabumi University academic year 2021/2022. This type of research is descriptive quantitative research. This research was conducted in the fourth semester of English Education Study Program Muhammadiyah Kotabumi University academic year 2021/2022 with a total population and sample of 44 students determined by the total sampling technique. The instrument used in this study and the data collection was a test. The researcher analyzed the data by giving students’ test scores and calculating the scores and frequency of ability classifications. After that, the researcher analyzed the data to determine the students’ ability in using punctuation in narrative text at the fourth semester of English education study program in Muhammadiyah Kotabumi University academic year 2021/2022. The results of the analysis showed that there were 3 students or 7% of students are categorized as excellent, 20 students or 45% are categorized as good, 21 students or 48% students are categorized as fair, and finally there were no students or 0 students are categorized as low and failed. It can be concluded that the students’ ability in using punctuation in narrative text at the fourth semester of English education study program in Muhammadiyah Kotabumi University academic year 2021/2022 is fairly good.
Peneliti tertarik untuk melakukan penelitian yang berjudul; Kemampuan Mahasiswa Menggunakan Tanda Baca pada Teks Narasi Semester IV Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris Universitas Muhammadiyah Kotabumi Tahun Ajaran 2021/2022. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mendeskripsikan kemampuan siswa dalam menggunakan tanda baca dalam teks naratif pada semester IV program studi Pendidikan Bahasa Inggris di Universitas Muhammadiyah Kotabumi tahun ajaran 2021/2022. Jenis penelitian ini adalah penelitian deskriptif kuantitatif. Penelitian ini dilaksanakan pada semester IV Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris Universitas Muhammadiyah Kotabumi tahun ajaran 2021/2022 dengan jumlah populasi dan sampel sebanyak 44 mahasiswa yang ditentukan dengan teknik total sampling. Instrumen yang digunakan dalam penelitian ini dan pengumpulan datanya adalah tes. Peneliti menganalisis data dengan memberikan nilai tes siswa dan menghitung skor dan frekuensi klasifikasi kemampuan. Setelah itu, peneliti menganalisis data untuk mengetahui kemampuan siswa dalam menggunakan tanda baca dalam teks naratif pada semester empat program studi pendidikan bahasa Inggris di Universitas Muhammadiyah Kotabumi tahun ajaran 2021/2022. Hasil analisis menunjukkan terdapat 3 siswa atau 7% siswa dikategorikan sangat baik, 20 siswa atau 45% dikategorikan baik, 21 siswa atau 48% siswa dikategorikan cukup, dan terakhir tidak ada siswa atau 0 siswa dikategorikan rendah dan gagal. Dapat disimpulkan bahwa kemampuan siswa dalam menggunakan tanda baca dalam teks naratif pada semester IV program studi pendidikan bahasa Inggris di Universitas Muhammadiyah Kotabumi tahun ajaran 2021/2022 cukup baik.